Великденски музикални визии

Великденският музикален фестивал се съотнася не просто към света на красивата музика, а към най-светлия християнски празник. Към Възкресението, което разтваря сърцата за добро, извисява над бита, дарява хармония. И надежда. По Възкресение светът е наистина тържествено място. Удвояваме това прекрасно усещане със средствата на още едно изкуство в първата във фестивалната история виртуална изложба с визии за Великденския музикален фестивал - Варна 2010.

Подобно на Алфонс Муха, създал много от своите, знакови за сецесиона, произведения като плакати за музикални събития, водещи дизайнери, художници и рекламисти от Варна нарисуваха своята представа за музикалния Великден.

Вихра Бобчева (Снира ЕООД),

Боян Димитров (издателство Бонжур),

Георги Филипов (ФИД ООД),

Димитър Трайчев,

Емилия Тонева (Студио Мокус),

Калоян Илиев – Кокимото

и Светлан Стефанов

(по азбучен ред) приеха да участват в проекта за плакат афиш на фестивала с размер 70/100 и флайер. Програмната идея за модерна и раздвижена визия със свежи цветови решения, която да привлече вниманието, да внушава празнично великденско настроение и да ориентира лесно зрителя за оперните събития, даде подтик за въображението на художниците. Техните творби, изградени с различен подход, но с неотменно внушение за радостното събитие, носят смисъла на визуална интродукция към музикалния празник.

За CVта на авторите отидете в страницата на операта приложена най-долу.

В постера на Светлан Стефанов червеното великденско яйце събира образите и думите за музика в изящен и магнетичен акцент, в послание и покана за съпричастие и участие във фестивалното тържество. Произведението е избрано да представи XI издание на Великденския музикален фестивал – Варна 2010.

В следващата творба, върху набола пролетна тревичка, се вихри виталният танц на едно щастливо пернато семейство от малки и големи, в което сякаш преобладават кокошките (нали все пак те снасят яйцата) и в това gender намигване, без да забравяме заека, веднага се разпознава характерният асоциативен стил на Калоян Илиев – Кокимото. Изображението ще даде облика на рождественската картичка на ОCФCД – Варна.

Димитър Трайчев мисли в контекст и предлага обща концепция за двата големи християнски празника – Рождество и Възкресение. Разположените над фестивалната информационна рамка образи на новородено в първия и на пироните от кръста във втория проект, насочват с пестеливата си, но въздействаща визия към философски разсъждения за началото и края на пътя, за необходимия катарзис...

В творбата на Георги Филипов стилизираните великденски яйца в свежи пролетни цветове съдържат пределно обособена информация за фестивалните събития. Под всички тях раззеленилата се пролетна поляна подчертава кулминационния концерт на Разпети петък с две премиерни изпълнения за България.

Веселите великденски краски присъстват и в работата на Вихра Бобчева, която намерила сходство във формата на яйцето и музикалния ключ сол, игриво окачва върху него една пълна с шарени яйца кошница. Боян Димитров и Емилия Тонева интерпретират в проектите си музиката като извор на вдъхновение, разказано в колажи от концертни фотоси, ноти, музикални инструменти. При него преобладва синя гама, при нея ръцете на виртуоза и грифа на цигулката се открояват в светлинно крешчендо на тъмен фон.

7 визии за 7 музикални събития с идентичен знак.

Очакваме ви на XI Великденски музикален фестивал - Варна 2010.


Интереса на медиите беше насочен, към разпространение на творчеството и културата сред младежта и обществото. Това е основната причина да се разширява рекламната дейност на операта във вид на виртуална изложба. Ние ще помагаме с каквото можем, защото без култура няма и възпитание, а без възпитание за какво образование си говорим?

Успех с всички начинания!